Retourneren & Garantie
Herroepingsrecht
Na ontvangst van je bestelling heb je een bedenktermijn van 30 dagen waarin je kan besluiten of je het bestelde product wilt houden of terug wilt sturen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van de bestelling. Wil je gebruik maken van het herroepingsrecht? Meld dit binnen de 30 dagen bedenktermijn aan ons, hierna heb je nog 14 dagen om het product naar ons te retourneren. Je kan het product ook naar ons retour sturen zonder melding vooraf. Dit dient dan te worden gedaan binnen de 30 dagen bedenktermijn.
Heb je een verkeerd of beschadigd product ontvangen of heb je een andere klacht over je ontvangen bestelling? Neem dan zo snel mogelijk na ontvangst contact met ons op, zodat we met je mee kunnen kijken en de situatie met je kunnen oplossen.
Retourneren
Wil je gebruik maken van het herroepingsrecht? Volg dan onderstaande stappen, zodat je jouw bestelling op de juiste manier retourneert en wij deze bij binnenkomst zo snel mogelijk kunnen verwerken.
- Heb je een account aangemaakt bij het plaatsen van je bestelling? In dat geval kan je jouw retour aanmelden in je persoonlijke accountomgeving. Heb je geen account op adella.nl? Ga dan direct door naar stap 2.
- Download ons retourformulier, print deze uit en vul deze zo volledig mogelijk in. Heb je een retouraanvraag aangemaakt in de account omgeving op adella.nl? Ook dan verzoeken we je om een retourformulier of ander document met daarop ten minste je ordernummer bij te voegen in het pakket, zodat wij de afzender kunnen identificeren bij ontvangst van je retourzending.
- Verpak het product goed en geef deze af bij een pakketvervoerder. De verzendkosten dien je zelf te betalen.
- Je retour komt bij ons binnen en wordt door ons gecontroleerd.
- Je ontvangt binnen 14 dagen na aflevering van de retour bij ons een update over de status van je retour.
Je kan ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht, het invullen en meesturen van ons eigen retourformulier of een document met daarop ten miste je ordernummer is ook voldoende.
Gebruik onderstaand retouradres voor het verzenden van je retour.
Adella
Zeelandhaven 8
3433 PL NIEUWEGEIN
Nederland
Let op: het niet correct volgen van de retourinstructies kan ertoe leiden dat wij jouw retour niet of niet snel kunnen verwerken.
Terugbetaling
Ben je van gedachten veranderd en wil je jouw geld terug? Dat kan, geef dit aan op het retourformulier en je ontvangt het volledige aankoopbedrag terug binnen 14 dagen na ontbinding.
Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je ontvangt het geld terug via de door jouw gekozen en gebruikte betaalmethode bij het betalen van jouw bestelling. We informeren jou wanneer de terugbetaling door ons in werking is gezet. De verwerking hiervan kan gemiddeld tot 3 dagen duren. Bij terugbetalingen via creditcard kan het tot 14 dagen duren voor het bedrag is teruggestort.
Retourbeleid
Bij de aanschaf van producten op Adella.nl ga je akkoord met onze Algemene Voorwaarden, inclusief de van toepassing zijnde retourvoorwaarden. Onze algemene voorwaarden vind je op op deze pagina. Dit zijn een aantal belangrijke punten uit ons retourbeleid:
- Het product dient te worden geretourneerd in originele nieuwstaat in originele productverpakking, indien redelijkerwijs mogelijk.
- Je hebt een bedenktermijn van 30 dagen. Na jouw melding dat je afziet van de aankoop heb je vervolgens 14 dagen om het product naar ons retour te zenden. Je kan er ook voor kiezen je retour niet te melden. In dat geval dient het product naar ons te worden geretourneerd binnen de 30 dagen bedenktermijn.
- Jij bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Wij hanteren de richtlijn dat, afhankelijk van de exacte staat van door gebruik beschadigde en/of niet meer verkoopbare producten, de terugbetaling maximaal 75% van het oorspronkelijke aankoopbedrag is.
- De klant is volledig aansprakelijk voor de retourzending en de kosten hiervan.
Garantie
Voor alle producten die je aanschaft op Adella.nl geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of doet wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Is je bestelde product kapot of niet meer correct werkzaam binnen 12 maanden na aanschaf van het product? Dan heb je in de meeste gevallen wettelijke garantie op je product, mits kan worden aangetoond dat het defect niet is veroorzaakt door onjuist gebruik of defecten in andere apparaten die van toepassing zijn bij het gebruik. Externe beschadigingen en externe defecten vallen niet onder de wettelijke garantie.
Is het bestelde product defect binnen de garantietermijn? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Wij beoordelen de situatie en laten jou zo snel als mogelijk weten of je aanspraak kunt maken op de garantie. Bij een defect binnen garantietermijn ruilen wij meestal het product om voor hetzelfde product of een soortgelijk product indien het oorspronkelijk bestelde product niet op voorraad is. Meldingen binnen de bedenktermijn van 30 dagen kunnen ook aanspraak maken op een terugbetaling. Het retourneren van het bestelde product een vereiste om aanspraak te kunnen maken voor een omruiling of terugbetaling binnen de garantie.